mandag 31. august 2009

God mandagsmiddag!

Alle vet at det er viktig å spise variert og godt! Så i dag skal jeg lage kjøtt - Biff med mango og chillisaus. Ved siden av skal jeg servere smørstekte poteter og asparges. Selv om det høres ut som en avansert middag, er det verdens enkleste rett -ikke tar det lang tid, men smaker himmelsk!

Jeg begynner med å dele opp mangoen i firkanter (så er det klart til jeg trenger det..). Så skjærer
jeg opp poteter i skiver, og steker de på pannen, med masse smør og litt hvitløk (viktig å steke
på middels varme). I mellomtiden tar du en ny panne, hakker opp chilli, og har den opp i en panne sammen med to spiseskjeer med honning. I denne sausen skal du steke kjøttet. Når kjøttet er
stekt putter du i mangoen og aspargesen, og lar dette surre til alt er varmt. Så er det i grunnen bare å legge opp på fat, og nyte maten!

Så er det bare å håpe på suksess for resten av kvelden! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar